Påsken er ikke avlyst!

Nedstengt. Karantene. Begrensinger. Smittevern. Ord vi er blitt så alt for godt vant med. Da er det ufattelig godt å vite at Gud er større enn alt dette. Kirka er stengt, men påsken er ikke avlyst. Påske er ikke et arrangement, eller en gudstjeneste. Påsken handler om de fantastiske nyhetene om at Jesus Kristus gav sitt liv for oss, og oppsto for at vi skal kunne leve evig med ham. Nei, påsken er ikke avlyst – den er mer aktuell enn noen sinne!

PÅSKEPYNT
Vi kan ikke gå inn i kirka denne påsken. Men det er lov å være på utsiden. Vi kommer til å lage et stort skilt med teksten «Påsken er ikke avlyst» som vi henger over hovedinngangen. Vi i staben lager en liten påske-utstilling inne (som kan sees på gjennom vinduet). Så utfordrer vi alle i vår menighet til å dekorere inngangspartiet. Det kan være påskeblomster, egg, kors, tegninger eller noe helt annet. Målet er at kirka, som ligger midt i sentrum av byen vår, skal bugne av påskepynt og minne oss om at Jesus døde og sto opp. Men vi skal gjøre det sammen. Hver på vår måte. Dette er ikke et barneprosjekt. Det gjelder for hele menigheten. Vi håper at noen vil ta det langt og virkelig sørge for at påsken blir synlig i byen vår! Vi begynner å pynte i palmehelgen, og utover hele påsken. Bli med – for påsken er ikke avlyst!

Palmesøndag hadde vi egentlig planer om å sette opp en påskevandring på Kvavik-stranda, men på grunn av enda strengere retningslinjer har vi avlyst alt av fysiske arrangement – også ute. Men vi håper denne utstillingen og pyntingen av kirka kan være til glede, ettertanke og varme for dere og for alle som går forbi!

PÅSKESPILL
Gjennom påsken 2021 kan du følge FriBU i samarbeid med Kristiansand Frikirke. Påskespillet «Lys levende» lanseres digitalt i år, med nye filmer hver dag fra og med lørdag 27.mars. Dette er en påskemusikal om 8 dager i Jerusalem. I tillegg legges det ut quiz og aktiviteter. Dette tror vi vil være en samlende og givende aktivitet for hele familien.

Filmene legges ut via Hjemmekirke på YouTube

og Facebooksiden til påskespillet

Vi kommer til å dele linken på «Lyngdal Frikirke» sin Facebookside hver dag, slik at det skal være lett og tilgjengelig for alle som ønsker å følge med!

FRIK
På Facebook-gruppen til FRIK vil det legges ut korte film-andakter med en liten utfordring flere dager i løpet av påsken.

BIBELLESEPLAN
Vi minner også om å følge Lyngdal Frikirkes bibelleseplan på Facebook som har oppdateringer hver dag.