Viktig informasjon om smittevern i Lyngdal Frikirke

Vi har samlet noen retningslinjer/smitteverns-rutiner som gjelder for alle som kommer i vår kirke, på alle våre aktiviteter:

Sykdom:

• Hold deg hjemme hvis du er syk/har symptomer på Covid-19. Dette gjelder også ved milde luftveissymptomer som er nyoppstått. Dersom man har testet negativt på corona-test, men har rest-symptomer som litt hoste eller rennende nese, kan man komme på våre samlinger så lenge allmenntilstanden er god og man ikke har feber.
  • Barn som er smittet med covid-19 har ofte milde symptomer, så vi må være spesielt oppmerksomme med dem. Men samme regler gjelder hos oss som i bhg/skole. Vi følger FHI sine anbefalinger, og se deres oversikt over når barn kan komme i bhg/skole (da også kirka) her.
  • Dersom det oppstår akutt luftveissymptomer mens man er i kirka, må man umiddelbart reise hjem.

Karantene/Isolering

• Alle er pliktige til å holde lovbestemte evt. pålagte karantene eller isolering.

God håndhygiene:

• Vi vasker/spriter hender ved ankomst og har ellers generell god håndhygiene. Det skal stå Antibac-stasjoner tilgjengelig flere steder i kirka.