novemBER

Det er mye som skjer for tiden. Mange er bekymret både for smittesituasjonen og kirkas mulighet for å kunne gjennomføre driften vår. Mye av dette jobber vi godt med, men samtidig så er mye utenfor vår kontroll. Men Gud har kontroll. Han er fremdeles universets Herre, og ønsker noe for oss som enkeltpersoner og menighet. Eldsterådet har derfor lyst til å innvie november som en bønnemåned. Vi vil oppfordre menigheten til å be og søke Gud. Det er bare i nærhet til Jesus at vi finner hvile for våre sjeler i tiden vi er i. Han gir kraft og retning!

Her er fire ting vil vil be menigheten om å be spesielt om i hele novemBER:
– Menigheten, vår situasjon og våre utfordringer
– Landet vårt og byen vår
– Koronasituasjonen
– Vekkelse og fornyelse – for oss kristne, og de som ikke kjenner Jesus

Vi vil tilrettelegge på tre måter:
1 – Daglig bønn: Et lite skriv som sier noe om hva du kan be for, hva du kan lese i bibelen, og hvordan du kan være sammen med Jesus hver dag for din egen del.
2 – Familiebønn: Et skriv som beskriver hvordan dere som familie kan tenne lys og be sammen på en enkel og konkret måte hver dag.
3 – Kveldssamling: En ti minutters samling som streames til “Vi i Lyngdal Frikirke” på Facebook. Dette er en kort samling med bibel og bønn.

Les hele introskrivet her, last opp/print ut vedleggene: daglig bønnfamiliebønn og kveldssamling, og bli med på en kollektiv bønnemåned!