Frivillig tjeneste

Hva er tjeneste?

For å leve ut det kallet Gud har lagt på vår menighet og på oss som ønsker å følge etter Jesus, vil det alltid være oppgaver som må løses. Det å bli med i frivillig arbeid i vår menighet kaller vi å ha en tjeneste. Vi som menighet har altså noen behov, og vi trenger å løfte det arbeidet vi driver sammen som et fellesskap. Vi tror også at det å ha en tjeneste er et viktig bibelsk prinsipp. Gud har gitt deg unike gaver, og menigheten er den arenaen der du kan utøve disse gavene, lære mer om dem og vokse i dem.

Hvorfor tjeneste?

Når noen hører ordet «tjeneste» tenker de kanskje at det høres slitsomt ut, men vår tanke, visjon og erfaring er at det å ha en tjeneste i Guds rike er noe som gir. Det handler absolutt om å gi noe til menigheten, men ved å gi får du også så mye igjen.

Vi tror at Gud bygger vår karakter gjennom tjenesten til Hans ære, og vi tror at en tjeneste vil styrke vår relasjon til Gud fordi vi kanskje også går litt ut av vår vanlige komfortsone. Vi ser videre at det å ha en tjeneste skaper nye relasjoner og en positiv tilknytning til menigheten. Vi ønsker også å investere i våre ledere, gi god oppfølging og utruste mennesker til å leve ut sine nådegaver i vårt fellesskap.

Hvilke tjenester finnes i Lyngdal Frikirke?

I vår menighet har vi et bredt arbeid som spenner over alle generasjoner og over mange ulike interessefelt. På våre gudstjenester trenger vi blant annet både noen til å ønske velkommen, ordne med kirkekaffe, styre teknikken, lede, være forbedere eller være med som leder i Barnekirka.

På SuperTirsdag trenger vi ledere som enten bidrar praktisk, eller ledere som kan være med på kor og uteaktiviteter, mens Åpen Kirke trenger medarbeidere som er interessert i den gode samtalen.

Vi trenger med andre ord alle typer mennesker, med alle typer egenskaper. Klikk deg inn på våre ulike virkegrener og les mer om hver enkelt av dem. Kanskje du finner din plass og ditt kall? Hvis du vil det samme som oss ønsker vi deg varmt velkommen inn i tjeneste hos oss.

Vær frimodig og ta kontakt med staben på post@lyngdalfrikirke.no for spørsmål knyttet til frivillige tjenester i vår menighet. Du kan bruke skjemaet nedenfor.