Velkommen til digitalt samlivskurs

Lyngdal Frikirke arrangerer digitalt samlivskurs – 7 kvelder om å være 2. Dette er for alle par som ønsker å bygge et sterkt grunnlag for et sunt samliv som varer livet ut!

Samlivskurset er for alle som vil sette av tid til å prioritere og investere i sitt parforhold. Hverdagen kan ofte bli så hektisk for mange, at man kan stå i fare for å glemme hverandre i perioder.

Dette er et kurs for alle par som ønsker å bli bedre kjent med hverandre og styrke båndene seg imellom. Vårt utgangspunkt er at gode samliv kan bli enda bedre.

Kurset er svært praktisk og har tema som er relevante for alle par. Undervisningen er av Sila og Nicky Lee.

Kurset holdes over 7 kvelder med forskjellige temaer som gjelder parforholdet:

•Å bygge et sterkt fundament
•Kunsten å kommunisere
•Konflikthåndtering
•Tilgivelsens kraft
•Familiens betydning
•Et godt sexliv
•Kjærlighet i praksis

Datoer for kurs er (digitalt):
Tirsdag 25. januar
Tirsdag 1. februar
Tirsdag 8. februar
Tirsdag 15. februar
Tirsdag 8 mars
Tirsdag 15. mars
Tirsdag 22. mars

Med forbehold om endringer.

Kurskveldene er kl. 20:00-22.00 på Zoom.

Hver kurskveld består av digital undervisning og god tid for parene til å snakke sammen om dagens tema. Det er ingen gruppesamtaler i løpet av kurskveldene og kurset er heldigitalt.

Erfaringen er at alle par – enten de har holdt sammen i få eller mange år – har stort utbytte av kurset. Vi tror dette er en god investeringene for ditt parforhold.

Kurset er gratis, men hvert par må kjøpe 2 bøker (de er til å skrive i). Bøkene koster 298kr til sammen + frakt. De kan kjøpes her: alphashop.no  (https://alphashop.no/nettbutikk/8-samlivskursene–the-marriage-courses/112-samlivskurset—nytt-deltakerhefte-2021/ ).

Påmelding sendes til mail post@lyngdalfrikirke.no (holder ikke å trykke delta på Facebook).

Da får man tilsendt link til zoom.

Lyngdal Frikirke er veldig glad for at Inga og Martin Lande har tatt initiativ til å arrangere dette kurset, etter at de selv deltok på kurs høsten 2021. Dette gjør de sammen med Kjerstin og Andreas Kjøndal.

ALLE er velkommen til å melde seg på uansett hvor man bor og om man går i en menighet eller ikke. Kurset passer også om man har vært sammen lenge eller kort.

Kurset er utviklet av Alpha Norge og man kan lese mer om det her:  https://norge.alpha.org/nyheter/2016/1/14/velkommen-til-samlivskurs

VI ønsker dere velkommen til digitalt samlivskurs!